/

persbericht | vandelanotte groeit als sociale dienstverrichter na overname lindra

In de pers
20 september 2023

door Nikolas Vandelanotte

PERSBERICHT | Vandelanotte groeit als sociale dienstverrichter na overname Lindra

Vandelanotte versterkt zijn expertise in hr en payroll dankzij de overname van Lindra uit Leuven. Met een team van salaris-, sociaal- en juridisch experten heeft Lindra heel wat te bieden. Bovendien krijgt Vandelanotte dankzij de overname ook voet aan de grond in Leuven.

Met z’n afdeling HR Solutions beschikt Vandelanotte al langer over een team dat instaat voor alles wat personeelszaken betreft. De overname van Lindra zorgt voor een extra boost. Het vijfkoppige team onder leiding van Karine Vandenplas is net als Vandelanotte gericht op het ontzorgen van ondernemers en kmo’s. Dat gaat van de maandelijkse loonverwerking over het opstellen van contracten tot advies bij het tewerkstellen van buitenlandse medewerkers.

Als rechterhand van de ondernemer willen we nog meer inzetten op professionele dienstverlening. Het sociaaljuridische luik is daar een belangrijk onderdeel van. Vaak hebben ondernemers de tijd niet om zich hier helemaal in te verdiepen. Bovendien is de Belgische wetgeving vrij complex. Vanuit dat standpunt is het een logische keuze om onze dienstverlening verder uit te breiden en extra kennis in huis te halen. Nikolas Vandelanotte , CEO Vandelanotte

Bij Lindra heerst er alvast veel enthousiasme. "We kijken uit naar de samenwerking met Vandelanotte. Als familiebedrijf dragen ze persoonlijk contact en een proactieve service hoog in het vaandel. Iets wat ook voor ons ontzettend belangrijk is. Door de krachten te bundelen zullen we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn en bieden we onze huidige medewerkers een mooi toekomstperspectief." stelt Karine Vandenplas.

De overname van Lindra betekent voor Vandelanotte ook een uitbreiding op geografisch vlak. Het is namelijk het eerste kantoor in Leuven. “Voor ons is dit zeker een interessante locatie. De geografische spreiding van onze kantoren zorgt ervoor dat klanten bij hen in de buurt terechtkunnen en geen lange afstanden moeten afleggen. Daar zullen we de komende jaren blijven op inzetten,”  besluit Nikolas Vandelanotte.