16 januari 2024

PERSBERICHT | Arenal en Vandelanotte slaan de handen in elkaar om wederzijdse groei te versterken

Op zoek naar een leuke teambuilding? Tijdens de Business Cup by Vandelanotte strijden maar liefst 280 bedrijven voor de ultieme winst tijdens een tweedaags padeltoernooi. Het toernooi kadert in een nieuwe, structurele samenwerking tussen padelbedrijf Arenal en accountancy- en auditkantoor Vandelanotte. Dankzij de samenwerking willen beide bedrijven hun naamsbekendheid en lokale aanwezigheid in Vlaanderen verder versterken.

Arenal, opgericht door voormalig profvoetballer Tom De Sutter en diens jeugdvriend Mattias Van Holm, fusioneerde in 2022 met Padelworld van Marc Coucke. Sindsdien is de ambitie om het aantal sportclubs te blijven uitbreiden. Vandelanotte is een accountancy- en auditbedrijf met hoofdkantoor in Kortrijk. Als adviesorgaan van de ondernemer staat Vandelanotte dagelijks klaar met boekhoudkundig, juridisch, sociaal en fiscaal advies voor hun klanten.

“Ons doel is om eerst in België en op termijn in het buitenland een belangrijke speler te worden. Dit kan enkel door samen te werken met bedrijven als Vandelanotte. Hun ondersteuning is voor een scale-up zoals Arenal enorm belangrijk. Het laat ons toe om verder te professionaliseren en te groeien”, zegt Tom De Sutter, Development Manager bij Arenal. Vandelanotte kan dan weer rekenen op heel wat publiciteit in de clubs van Arenal. Zo komt er in elke club een padelveld dat de naam en branding van Vandelanotte zal dragen.

Business Cup by Vandelanotte

Naast groei staat ook het plezier van sporten centraal. “Samen sporten geeft een boost aan je fysiek en mentaal welzijn en versterkt het groepsgevoel onder de collega’s. We zijn dan ook enorm enthousiast over de nieuwe samenwerking met Arenal”, zegt Nikolas Vandelanotte, CEO van Vandelanotte. Om zoveel mogelijk bedrijven aan te sporen om hun goede voornemens in realiteit om te zeten, organiseren Arenal en Vandelanotte de ‘Business Cup by Vandelanotte’. Dat is een tweedaags padeltoernooi voor bedrijven op negen Arenalclubs in Vlaanderen. Van eind februari tot midden maart strijden maar liefst 280 bedrijven in drie verschillende regio’s voor de ultieme winst.

Deelnemers kunnen zich op basis van hun padelniveau inschrijven voor twee open reeksen, professionals en executives. De sterkste teams kwalificeren zich voor de regionale finaledagen in maart. Daar is telkens ook een netwerkevent aan gekoppeld met o.a. lezingen van Mathieu Renier (CEO Sparkx Hasselt), Olivier Verhaege (ultraloper en auteur) en Tim Borguet (CMO RSC Anderlecht). Inschrijven voor het toernooi kan nog tot en met 9 februari 2024 via de website www.arenal.be/vandelanotte.

Elke collega krijgt de kans om gratis een veld te reserveren in een Arenalclub naar keuze. Een goede work-life balans, met oog voor ontspanning en beweging, stimuleren we voor de volle 100%. Nikolas Vandelanotte , CEO Vandelanotte

Employer branding campagne

“Het partnership met Arenal laat ons toe om onze dienstverlening in de kijker te zeten bij een nieuw publiek, maar we vergeten ook onze medewerkers niet. We zeten namelijk al langer bewust in op employer branding. In 2022 pakten we uit met onze € 5.000 campagne, waarbij nieuwe collega’s die binnen de drie maanden hun ontslag gaven een aanzienlijke vertrekpremie kregen. Deze keer stunten we met gratis partijtjes padel. Elke collega van Vandelanotte krijgt namelijk de kans om op onze kosten een veld te reserveren in een Arenalclub naar keuze. Een goede work-life balans, met oog voor ontspanning en beweging, stimuleren we voor de volle 100%”, besluit Nikolas Vandelanotte.