Franse markt biedt veel perspectieven
“Gezien de aard en omvang van het bedrijf – ik werkte tot voor kort alleen – heb ik me de afgelopen jaren vooral in België actief gericht op steden en gemeenten, scholen en tennisclubs”, vertelt Dennis de Haese. “Enkel wanneer mensen zelf belden dat ze een sportveldje in hun tuin wilden, ging ik op die vraag in. Ik wilde van België een uitstalraam maken met onze verschillende types terreinen bij verschillende doelgroepen. Wie ons product niet kent, wil het immers eerst eens gezien hebben.” In 2016 worden de eerste stappen gezet bij onze zuiderburen. “Frankrijk is voor mijn product de interessantste markt in Europa en misschien zelfs in de wereld. Enerzijds omwille van de grootte van het land, maar nog veel belangrijker zijn de subsidieregelingen waarbij de hogere overheid 85 tot soms zelfs 100 procent van de kosten van een project van steden en gemeenten op zich neemt. Het geeft altijd voldoening als de nodige budgetten voor handen zijn.” (lacht) "Bovendien zijn de installateurs van sportvloeren door de omvang van het land in Frankrijk veel meer dan louter uitvoerende onderaannemers. Ze halen zelf projecten binnen en gaan dan bij de diverse fabrikanten shoppen. Wij moeten hen dus overtuigen om met ons product te werken.”