Bouw Vandelanotte
Of u nu actief bent als bouwpromotor, aannemer of architect, als ondernemer in de bouwsector, u hebt nood aan gespecialiseerd advies op maat van uw onderneming én van uw sector. Ondernemingen in de bouwsector zijn namelijk onderworpen aan heel wat specifieke sociale en fiscale regels. Net daarom volgt ons team van specialisten de laatste ontwikkelingen op de voet. Zo kunt u met een gerust hart aan de slag.
Het Vandelanotte Bouwteam ondersteunt u bij belangrijke fiscale vraagstukken, denk maar aan de 6%-regel, de btw-verlegging medecontractant en de consumentenbescherming volgens de woningbouwwet. Maar ook op vlak van audit en accountancy bent u bij ons aan het juiste adres.
Wat bijvoorbeeld met haalbaarheidsstudies en de kostprijsberekening van een bouwproject? Hoe verloopt het werken in onderaanneming en wat met de facturatie? En hoe zit dat precies met de wet Breyne? Wat uw vraag ook mag zijn, onze specialisten bieden u steeds een antwoord op maat. Wanneer u dit wenst, kunnen wij bijkomend de KPI’s die voor uw sector belangrijk zijn periodiek rapporteren en kunnen wij u adviseren u bij uw grensoverschrijdende activiteiten.
Nieuws
Corona tax shelter: belastingvermindering voor wie investeert in ondernemingen met omzetverlies
Als gevolg van de coronapandemie moeten heel wat ondernemers op zoek naar extra financiële middelen. Om belastingplichtigen aan te moedigen om aandelen in deze vennootschappen te kopen, voorziet de regering tijdelijk in een interessante belastingvermindering. Dit wordt ook wel de ‘corona tax shelter’ genoemd. Maar wat houdt dat nu in?
lees meer ...
Dit zijn de 5 belangrijkste verzekeringen in de bouwsector
Wie actief is in de bouwsector, wordt met heel wat belangrijke risico’s geconfronteerd. Het is dan ook belangrijk om uw onderneming goed te beschermen en de nodige verzekeringen af te sluiten. Kent u de vijf belangrijkste verzekeringen voor de bouwsector al?
lees meer ...
Digitalisering in de bouwsector? Zo maakt u het verschil
Ondernemers in de bouwsector hebben vaak maar weinig tijd om hun administratie nauwkeurig op te volgen, laat staan om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Toch verliest u dit proces maar beter niet uit het oog. Het garandeert namelijk de continuïteit van uw bedrijf. En laat dat nu net een onmisbare factor zijn in onze alsmaar sneller evoluerende digitale wereld. Maar hoe stoomt u uw bedrijf klaar voor de toekomst?
lees meer ...