/

/

digitalisering in de bouwsector? zo maakt u het verschil

Rapportering en procesoptimalisatie
11 februari 2020

door Anneleen Wydooghe

Digitalisering in de bouwsector? Zo maakt u het verschil

Ondernemers in de bouwsector hebben vaak maar weinig tijd om hun administratie nauwkeurig op te volgen, laat staan om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Toch verliest u dit proces maar beter niet uit het oog. Het garandeert namelijk de continuïteit van uw bedrijf. En laat dat nu net een onmisbare factor zijn in onze alsmaar sneller evoluerende digitale wereld. Maar hoe stoomt u uw bedrijf klaar voor de toekomst?

Digitalisering in de bouwsector? Zo maakt u het verschil

Hebt u er al eens over nagedacht wat er precies met uw onderneming gebeurt wanneer u noodgedwongen afwezig bent? Kan uw onderneming dan nog wel operationeel en administratief verder? Of bent u de enige die alle kennis over uw klanten, planning, facturatie en personeel beheerst? En wat als uw onderneming groeit, maar uw interne administratieve organisatie en bedrijfsprocessen dat niet doen? Het zijn slechts een aantal vragen die u zich moet stellen voor een efficiënte organisatie van uw bedrijf. En die organisatie, die begint steeds vaker bij een weloverwogen digitalisering.

Op naar een digitaal tijdperk in de bouwsector

Digitaliseer uw boekhouding

Wie een administratief proces wil uitwerken, start best met het digitaliseren van de boekhouding. En dat kan al in een aantal simpele stappen. Via ons digitaal platform myVandelanotte digitaliseert u namelijk niet alleen uw boekhouding, maar kunt u ook belangrijke documenten digitaal bewaren. Daarnaast kunt u er met enkele muisklikken betalingen goed te keuren, dagelijks uw cijfers op te volgen (tevens mogelijk in de myVandelanotte applicatie) en na elke btw-periode een actuele stand van zaken via uw rapportering te raadplegen. Zo wint u kostbare tijd die u als ondernemer goed kunt gebruiken.

Creëer een e-mailadres voor uw facturatie

Daarnaast kan het interessant zijn om een uniek e-mailadres te creëren voor het ontvangen van facturen. Op die manier kunt u de facturen eenvoudig naar ons platform versturen, waar u ze op elk moment van de dag kunt raadplegen. Bovendien is Vandelanotte aangesloten bij Peppol en is er de myVandelanotte-applicatie, zodat het aanleveren van facturen alleen maar eenvoudiger wordt.

Meten is weten: tijd voor een duidelijke rapportering

Breng uw cijfers in kaart met een goede rapportering

Voor de toekomst van uw bedrijf is het belangrijk om een duidelijk zicht te hebben op uw financiële situatie. En dat is precies wat Vandelanotte Reporting voor u doet. Wilt u bijvoorbeeld werken met projectbudgetten, omzetten en rendabiliteit per project of werknemer, of wilt u de kostprijzen per uur per werknemer vergelijken met uw omzet en rendabiliteit? Dat kan! Aan de hand van een maandelijkse rapportering op maat van uw bouwbedrijf kunt u als bedrijfsleider zélf de KPI's bepalen. En dat ongeacht het boekhoudprogramma waarmee u werkt.

Bereid uw onderneming voor op de toekomst

Daarnaast is het ook belangrijk om af en toe stil te staan bij de noden van uw bedrijf. Onze specialisten in de bouwsector fungeren graag als klankbord én als raadgever bij het nemen van belangrijke (toekomstige) financiële, fiscale, juridische en sociale beslissingen. Doordat we op geregelde tijdstippen samenzitten, wordt uw bedrijf duidelijk in kaart gebracht en wordt het klaargestoomd voor de toekomst. En laat die combinatie nu net essentieel zijn voor de winst en groei van uw bedrijf. Klaar om erin te vliegen?

Optimaliseer uw bedrijfsprocessen

Is uw business model klaar voor de (digitale) toekomst? Heeft u uw digitale prioriteiten al in kaart gebracht? Hoe kunt u uw bedrijfsprocessen en automatisaties efficiënter en effectiever inrichten? En kunt u meer doen met minder middelen? Het zijn maar een aantal strategische vragen waar u als ambitieuze ondernemer vroeg of laat mee wordt geconfronteerd. Samen met horsum helpen wij u graag bij het optimaliseren van uw bedrijfsprocessen. Zo gaan we samen de digitale uitdaging aan!

Zelf zin gekregen om de digitale weg in te slaan? Benieuwd hoe digitalisering uw onderneming vooruit kan helpen? Neem contact op met een van onze specialisten via contact@vdl.be

Deel dit artikel

Anneleen Wydooghe

Team Manager Sustainability anneleen.wydooghe@vdl.be

Disclaimer
Bij onze adviezen baseren wij ons op de huidige wetgeving, interpretaties en rechtsleer. Dit verhindert niet dat de administratie deze kan betwisten of dat bestaande interpretaties kunnen wijzigen.


Nieuws en inzichten

Lees onze laatste inzichten en nieuwsberichten om op de hoogte te blijven van veranderingen in jouw sector.