Vandelanotte kiest voor e-signing

Met de opstart van het digitale portaal myVandelanotte heeft Vandelanotte duidelijk de digitale weg gekozen. Als voortrekker in de sector heeft ons gebruikersportaal dan ook al meermaals bewezen dat een doorgedreven digitalisering de efficiëntie voor u als ondernemer ten goede komt.
De voorbije maanden bleven we echter niet stilzitten en investeerden we opnieuw in heel wat nieuwe technologieën. Zo kunnen wij onze dienstverlening nóg afstemmen op uw vragen en behoeften. Een belangrijk voorbeeld hiervan is het ondertekenen van bepaalde documenten. Heel wat ondernemers worden namelijk dagelijks geconfronteerd met de vele onpraktische formaliteiten die hiermee gepaard gaan. Vandaag worden documenten opgesteld, doorgestuurd naar de ondernemer, afgedrukt, ondertekend en vervolgens per post in origineel ondertekende vorm teruggestuurd om daarna geklasseerd te worden. Maar kan dit niet veel sneller, efficiënter en milieuvriendelijker?
Het antwoord hierop is zonder twijfel positief. Daarom kiest Vandelanotte resoluut voor de digitale ondertekening van documenten. Concreet zullen notulen van algemene vergaderingen, raden van bestuur, jaarrekeningen en tal van andere documenten voortaan worden geüpload op ons eigen digitaal platform. De bevoegde persoon die moet ondertekenen, wordt hiervan per mail verwittigd. Via een link zal deze persoon kunnen tekenen aan de hand van een kaartlezer en identiteitskaart.
Deze digitale oplossing vermijdt niet alleen de afdruk van documenten, de verplaatsing naar het postkantoor, de kost van postzegels of het inscannen van documenten, maar bespaart u vooral heel wat tijd. Bovendien garandeert de elektronische handtekening de identiteit van de afzender, waardoor deze methode een pak veiliger is.
Bij onze adviezen baseren wij ons op de huidige wetgeving, interpretaties en rechtsleer. Dit verhindert niet dat de administratie deze kan betwisten of dat bestaande interpretaties kunnen wijzigen.
